Jak spát, abyste rostli rychleji

Co určuje růst dítěte? Co mohu udělat, aby mé dítě bylo vyšší?

Každý rodič se trápí, když to vidí jejich dítě zaostává v růstu od svých vrstevníků. Tento problém je zvláště akutní v dospívání, kdy se vzhled stává nejdůležitějším.

Na 10 let pečující rodiče pravidelně měřit své děti speciálními pravítky nebo centimetrovou páskou, ale ne každý ví, zda je růst dítěte normální? Děti rostou nejrychleji v prvním roce života. V tomto období se jejich výška může zvýšit o 25 cm.Poté se tempo růstu snižuje a ve druhém roce dítě roste o 8-12 cm, ve třetím o 4-6 cm a dále až do 11 let u dívek a do max. 13 let u chlapců se toto tempo růstu obvykle zachránilo. Ve věku 11 let u dívek a ve 13 letech u chlapců jsou růstové zóny uzavřeny a kosti se již poměrně zvětšují.

Jestli holka nebo kluk až do 15 let znatelně zaostávají za svými vrstevníky, důvodem může být tzv. ústavní zakrnění. Jde o děti s pozdní pubertou, do 18 let doženou, nebo dokonce předběhnou své vrstevníky. Na rok mohou mladí muži s konstituční růstovou retardací vyrůst o 10-25 cm, takže než zazvoníte na poplach kvůli malému vzrůstu dítěte, nezapomeňte, zda jste sami nebyli poslední, kdo stál ve škole v hodinách tělesné výchovy při stavbě a pouze v 9. nebo 10. třídě zamávali a ocitli se na prvních místech řady.

Výška mužů po 25 letech se již nezvyšujeu žen starších 19 let. Není ale nutné čekat, až dítě dožene své vrstevníky, pokud ve 3. roce života vyrostlo o méně než 4 cm. Je nutná konzultace s endokrinologem. Faktem je, že v některých případech může být zpomalení růstu spojeno s nedostatkem růstového hormonu v těle, který je produkován hypofýzou. Nedostatek tohoto hormonu může naznačovat poruchy v endokrinním systému nebo patologie genetické povahy.

Dříve takové děti byli odsouzeni k trpasličímu růstu: dívka nevyrostla nad 130 cm, chlapec – 140 cm. Dnes jim lze pomoci, pokud je léčba zahájena včas. Stimulovat růst dítěte je možné pouze do dospívání, a když se růstové zóny již uzavřely, je již obtížné situaci napravit.

READ
Jak udržet růže ve váze déle: 9 praktických rad

Co určuje růst dítěte

Léčba zakrnění vydrží několik let každodenní injekcí umělých růstových hormonů pomocí speciální stříkačky. Nedostatek růstového hormonu v těle je zpravidla kombinován s poruchami štítné žlázy, gonád nebo nadledvin, proto by měl léčbu předepisovat pouze endokrinolog, růstové hormony nemůžete užívat sami.

Nejčastěji je výška dítětezáleží na dědičnosti. Pokud táta a máma nejsou vysocí, pak byste samozřejmě neměli očekávat, že jejich syn a dcera budou vysocí. I když v životě se často najdou výjimky. Rodiče, kteří se velmi obávají otázky: “Jak vysoké bude moje dítě v dospělosti?”, Můžete použít následující vzorec:

Pro dívku = ((výška matky v cm + výška otce v cm): 2) – 6,5 cm.

Pro chlapce = ((výška matky v cm + výška otce v cm): 2) + 6,5 cm.

Pokud je například výška matky 162 cm, výška otce je 172 cm, pak výška jejich dcery pravděpodobně nebude vyšší než 160,5 cm = (162 + 172) = 334: 2 = 167 – 6,5 a syn má 173,5 cm u162d (172 + 334) u2d 167: 6,5 uXNUMXd XNUMX + XNUMX.

Co určuje růst dítěte

Tento vzorec však může vypočítat pouze přibližný růst, protože to, jak bude dítě růst a vyvíjet se, závisí nejen na dědičnosti, ale také na následujících faktorech:

1. Jídlo. V každodenní stravě dítěte musí být přítomno mnoho mléčných výrobků, protože vápník v nich obsažený je hlavním stavebním materiálem pro rostoucí organismus. Ze zeleniny a ovoce má na růst největší vliv mrkev. Je bohatý na beta-karoten, mikronutrient nezbytný pro růst. Betakaroten se nejlépe vstřebává v kombinaci s tuky, takže pokud chcete, aby vaše dítě vyrostlo, naučte ho jíst mrkvový salát každý den. Syrovou mrkev nastrouháme a dochutíme zakysanou smetanou nebo máslem.

Vědci prokázali, že růst dítěte může být zvýšen o 10% pouze díky dobré výživě. K tomu musí být každý den v jídelníčku dítěte přítomny potraviny, které stimulují produkci růstových hormonů. Tvorba růstového hormonu zvyšuje bílkovinnou potravu a potlačuje glukózu. Pokud tedy krmíte své dítě každý den domácími libovými pokrmy z masa a ryb a dáváte sladkosti pouze o svátcích, pak je pravděpodobnost, že vyroste nad normu, poměrně vysoká.

2. Denní rutina. Bylo zjištěno, že aktivní děti, které chodí na čerstvý vzduch a sportují, rostou rychleji. To znamená, že pokud chcete, aby bylo vaše dítě vyšší, veďte ho od malička do sportovního oddílu, preferujte tenis, volejbal, basketbal a plavání.

READ
Houba Matsutake: kde rostou, foto

Provozování silových sportů a zvedání závaží v období růstu je nežádoucí. Vzpírání, zápas a nošení těžkých tašek brzdí růst. Spánek hraje důležitou roli v růstu dítěte. Jak víte, hlavní část somatotropinu – růstového hormonu se vyrábí v noci. Při nedostatku spánku je narušena jeho tvorba, dítě roste pomaleji.

3. Psychická atmosféra v rodině. Podle některých psychologů, aby se dítě vyvíjelo a rostlo normálně, měli by ho rodiče objímat a líbat alespoň 8x denně. Bohužel vzácný rodič se může pochlubit tím, že tak často projevuje svou lásku k dítěti. V mnoha moderních rodinách nemají děti dostatečnou pozornost rodičů.

Táta a máma jsou tam celý den a vydělávají peníze a jsou si jisti, že poskytnout dítěti bohatý a prosperující život je důležitější než být s ním. Mezitím, když dítěti chybí rodičovská láska a společnost, jejich růst se zpomaluje. Existuje dokonce něco jako psycho-emocionální malý vzrůst. Vyskytuje se u dětí, kde se rodiče často hádají, nadávají, trestají dítě a nevěnují dostatek času výchově dětí.

– Vraťte se na obsah sekce “Prevence nemoci”

Informace na stránce jsou předmětem konzultace ošetřujícího lékaře a nenahrazují osobní konzultaci s ním.
Další podrobnosti naleznete v uživatelské smlouvě.

Dobrý den, drazí přátelé! Řádný, zdravý a zdravý spánek je jednou z klíčových podmínek pro zvýšení růstu. Doufám, že jste se tuto pravdu dozvěděli ještě před přečtením webu. Ve skutečnosti budou pravidla zdravého spánku, který má tak silný vliv na růst, diskutována níže. Pokusím se být co nejstručnější a nepoužít příliš mnoho vody.

Jak spát, aby rostl.

1. Potřebujete spát v místnosti, kde je tma, ticho a svěží. Většina z nás žije v megaměstech, kde je vysoká hladina hluku, kde je světlo i v noci a vzduch nelze nazvat čerstvým. Na to všechno jsme zvyklí, ale stejně to ovlivňuje spánek. Proto jsou špunty do uší, klimatizace a tlusté látkové závěsy to první, co musíte mít pro zdravý spánek.

2. Prostor na spaní by měl být dobře větraný. Pokud není k dispozici ventilátor nebo klimatizace s funkcí ventilace, otevřete okno. Nebojte se otevřít okno ani v zimě. Je lepší se přikrýt přikrývkami navíc, než dýchat zatuchlý vzduch.

READ
Jak vydělat peníze na zahradě: 8 nejlepších nápadů

3. Udržujte ruce a nohy v teple. S teplými rukama a nohama je snazší dosáhnout hlubokého spánku. V chladném období bude dobrým zvykem spát v ponožkách. Studené nohy a ruce jsou hlavním důvodem častého probouzení uprostřed noci.

4. Spěte na tvrdém povrchu, poskytnout podporu vaší páteři. Příliš měkká postel vám nedovolí dobře spát. Pokud je vaše postel příliš měkká, můžete pod matraci položit list překližky. Můžete použít i ortopedickou matraci.

5. Nespěte na příliš velkých polštářích. Optimální bude spát na zádech bez polštáře nebo na malých polštářcích. Na tuto pozici není snadné si zvyknout, ale výhody pro růst z ní jsou mnohem větší. Pod napůl ohnutá kolena navíc položte polštář.

Spánek ovlivňuje lidský růst.

6. Ujistěte se, že se vám situace v ložnici líbí a povlečení je čisté. Zdravý, zdravý spánek a šedě špinavá postel jsou neslučitelné pojmy. Útulné prostředí a rozházené ponožky taky.

7. Snažte se během spánku neschoulit do klubíčka. Nepřitahujte kolena k hrudníku a lokty ke kolenům, protože to ztěžuje proudění vzduchu do plic. Musíte spát co nejrovněji a protaženě.

8. V období aktivního růstu je potřeba více spánku. Dospělému člověku stačí k normálnímu zotavení 6-8 hodin spánku, nicméně někomu stačí 5 hodin spánku denně, jinému 9 hodin spánku. V dětství a dospívání potřebujete více spánku. Kolik hodin spánku potřebujete během růstu? To lze ilustrovat takto:

do 10 let stačí spát 10-15 hodin,
ve věku 11-15 let stačí spát 9-11 hodin,
ve věku 16–25 let stačí spát 7–9 hodin.

9. Nejezte těžká jídla před spaním. Uzené, smažené, sladké, kořeněné, stejně jako alkohol, káva, silný čaj, vysoce sycené nápoje způsobí, že spánek bude neklidný.

10. Nastavte si pevnou dobu spánku pro lepší spánek. Čas se umýt, zklidnit, zapomenout na všechny problémy a naladit se na odpočinek. Dejte si teplou koupel.

11. Choďte spát každý den, včetně víkendů, ve stejnou dobu. To je nezbytné pro vytvoření rytmu spánku. Váš mozek bude každý den ve stejnou dobu vysílat signály, aby vám řekl, že je čas jít spát, což vám pomůže rychleji usnout.

READ
Gimenokallis - domácí péče o pokojovou rostlinu, výsadba květiny

Na závěr bych vám doporučil držet se myšlenky, kterou kdysi dávno vyslovil Benjamin Franklin: „Kdo chodí brzy spát a brzy vstává, bude zdravý, bohatý a moudrý.“ Například shaolinští mniši, kteří se vyznačují zdravím a silou, dodržují přísný rozvrh: 21.00:4.00 – jít spát, XNUMX:XNUMX – vstát. Zjistili, že během tohoto období je tělo zcela obnoveno.

Ve snu se výška člověka zvyšuje, zvláště pokud je tento sen zdravý a silný. Snažte se správně spát a dostatečně spát, pak bude vše v pořádku. Hodně štěstí!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: