Jak namočit mandle před jídlem, je to nutné, kolik je uchovat ve vodě, jak sušit

Mandle jsou zásobárnou vitamínů, bílkovin, minerálů a vlákniny. Pravidelné dávkování poskytuje podporu a normalizuje činnost orgánů a systémů. Ne každý přitom ví, že mandle je třeba před konzumací namočit. Postup umožňuje zvýšit výhody ořechů a minimalizovat potenciální rizika pro člověka. Ale nejdřív.

  • Proč máčet mandle?
  • Jak namáčet mandle
  • Je potřeba po namočení sušit?
  • Výhody a poškození namočených mandlí
  • Kontraindikace
  • Často kladené dotazy

Proč máčet mandle?

Stojí za zmínku, že živiny v surových mandlích jsou špatně absorbovány lidským tělem. Faktem je, že produkt obsahuje ve svém složení poměrně vysoké procento kyseliny fytové. Právě tato sloučenina vytváří překážku pro vstřebávání vápníku, zinku, hořčíku a železa, které jsou obsaženy v jádrech.

Ořechy obsahují tanin. Jde o přírodní antioxidant, který při požití blokuje vstřebávání bílkovin a může nepříznivě ovlivnit fungování trávicího traktu.

Kyselina fytová se nachází také v luštěninách, obilovinách a semenech, proto všechny podléhají povinné tepelné úpravě nebo namáčení. Právě voda umožňuje neutralizovat nežádoucí látky v mandlích. Vlhkost je navíc stimulantem pro aktivaci prospěšných látek.

Důležité! Kyselina fytová a tanin mohou vést k otravě. Nebezpečné látky eliminujte namáčením nebo tepelnou úpravou.

Namáčení mandlí vám umožní dosáhnout následujících cílů:

  • postup eliminuje nadměrnou hořkost a dodává produktu sladkost;
  • ponoření do vody umožňuje rychle identifikovat zkažené ořechy, které neabsorbují vodu;
  • zjednodušuje proces trávení, což je zvláště důležité pro lidi s citlivým gastrointestinálním systémem;
  • neutralizovat tanin a kyselinu fytovou;
  • aktivovat živiny v jádrech;
  • odstraňte chemikálie, kterými je výrobce ošetřuje pro zvýšení trvanlivosti a ochranu proti hlodavcům.

Je důležité si uvědomit, že všichni výrobci produktů, které obsahují mandle, nemáčí. Faktem je, že produkt nasycený vlhkostí lze skladovat v chladničce ne déle než 2-3 dny. Pokud se suší, doba se prodlouží na jeden týden. Po upražení jsou jádra vhodná na dva týdny.

Ořechy v zakoupeném pečivu tedy nemají pro lidské tělo žádný skutečný přínos. Navíc vysoké koncentrace mohou způsobit nežádoucí reakce v podobě žaludečních potíží.

Jak namáčet mandle

Chcete-li aktivovat enzymy a učinit mandle co nejužitečnější, je důležité jasně vědět, jak se postup namáčení provádí. Zvažte akční plán krok za krokem:

READ
Odrůdy Astra New England

Zpočátku si musíte koupit kvalitní surové mandle. Takové produkty lze zakoupit v supermarketu v oddělení zdravé výživy nebo ve specializovaných prodejnách. Je důležité dbát na to, aby nebyla slaná a nebyla tepelně upravena.

Musíte vzít velkou nádobu (misku, pánev, tác) a nasypat do ní 2-4 šálky syrových mandlí. Je vhodné přijmout takový objem ořechů, který můžete spotřebovat do 2-3 dnů.

Poté je žádoucí přidat 10-18 gramů mořské soli a důkladně promíchat. Toto koření urychlí proces neutralizace taninu a kyseliny fytové.

Nádobu přikryjte čistou utěrkou a nechte 7-12 hodin. Namáčení přes noc je skvělá volba.

Po uplynutí stanovené doby se voda vypustí pomocí sítka. Poté musíte produkt opláchnout pod tekoucí vodou, čímž se odstraní zbytky soli a nečistoty třetích stran.

Po dokončení těchto kroků jsou mandle připraveny ke konzumaci a poskytují maximální výhody.

Namáčení je povoleno i bez použití soli, pak je však třeba dobu prodloužit na 14 hodin. Milovníci křupavých ořechů mohou opékat v troubě nebo odstranit přebytečnou vlhkost pomocí sušičky.

Je potřeba po namočení sušit?

Toto je volitelný postup, ale sušení umožňuje prodloužit trvanlivost až na jeden týden. Vodu z ořechů odstraníte papírovými ubrousky, ubrousky nebo je položíte v jedné vrstvě na hadřík pro přirozené vyschnutí. Je třeba mít na paměti, že výrobek nelze skladovat bez obalu.

Proces samozřejmě můžete urychlit a mandlovým jádrům dodat příjemnou chuť sušením v troubě. Chcete-li to provést, musíte položit pergamen na plech a rovnoměrně rozložit výživný produkt v jedné vrstvě. Předehřejte troubu na +70°C. Doba schnutí trvá 3-4 hodiny.

Během procesu sušení je třeba jádra pravidelně míchat. Je vhodné nechat pootevřená dvířka, což umožňuje rychlejší únik vlhkosti. Další skladování se provádí na tmavém chladném místě. Pro uchování ovoce po dobu 2 měsíců jsou umístěny v mrazáku.

Výhody a poškození namočených mandlí

Mandle jsou bezesporu zdravým produktem, který by měl každý zařadit do svého jídelníčku. Pravidelná konzumace zlepšuje zdraví a dodává tělu důležité vitamíny a minerály. Současně jsou užitečnější namočená jádra, protože všechny látky jsou ve stavu aktivace.

READ
Jak se vypořádat s padlím na angreštu, pokud se bobule již objevily?

Studie provedené v USA prokázaly, že namočené mandle jsou silným zdrojem železa, draslíku, vlákniny, tuku, vlákniny a antioxidantů. Syrové ořechy nemohou poskytnout tak silný účinek. Namočené mandle mají vysoký obsah zdravých tuků, které pomáhají zvyšovat hladinu dobrého cholesterolu.

Zvažte hlavní pozitivní účinky namočených mandlí:

  • Syrový ořech je stráven během 150-180 minut. Na produkt, který má nahromaděnou vlhkost, přitom stačí 100-120 minut.
  • Namočená jádra obsahují více vitamínu E, který funguje podobně jako přírodní antioxidanty. Díky tomu můžete zastavit zánětlivé procesy, zlepšit stav pokožky a vlasů.
  • Nabobtnalá mandlová vlákna dokážou zlepšit činnost trávicího traktu a odstranit různé poruchy příjmu potravy.
  • Namočený ořech obsahuje vysoké procento vlákniny, která urychluje proces trávení a normalizuje metabolické procesy.
  • Hydratovaná jádra prokazatelně obsahují vysokou koncentraci antioxidantů, které zlepšují paměť. Minimalizují také rozvoj chronických onemocnění a výskyt novotvarů.
  • Studie ukazují, že konzumace namočených mandlí posiluje srdeční sval, normalizuje hladinu cholesterolu a výrazně snižuje riziko vzniku nebezpečných onemocnění.
  • Namáčená verze však vítězí i chuťově. Vystavení vlhkosti umožňuje odstranit hořkost, přidat sladkost a odhalit aroma.
  • Mnoho gynekologů doporučuje těhotným ženám zařadit do jídelníčku namočené vlašské ořechy. Zbavíte se tak nedostatku kyseliny listové, která je nezbytná pro normální vývoj plodu.
  • Produkt je vynikajícím zdrojem draslíku a riboflavinu, který dodává tělu silný přísun energie.
  • Dávkované použití ořechů zlepšuje stav vlasů, nehtů a pokožky.

Kontraindikace

Jako všechny ořechy jsou i mandle potenciálním alergenem, proto se doporučuje konzumovat je s mírou. Také by měl být produkt přenechán lidem, kteří mají osobní nesnášenlivost. Kdo by neměl jíst ořechy:

  • ani namočená jádra by se neměla podávat dětem do tří let;
  • Těhotné ženy by jej měly užívat pouze na doporučení lékaře.
  • ořechy obsahují vysoké procento tuku, takže plody mohou nepříznivě ovlivnit postavu.
  • Nadměrné užívání může způsobit bolesti hlavy a zrychlit srdeční frekvenci.

Abyste z namočených mandlí získali co největší užitek, hlavní věcí je nepřekračovat doporučenou denní dávku, která se rovná 50 gramům produktu.

Často kladené dotazy

Provedené studie ukazují, že namočená jádra mandlí mají maximální přínos. Surový produkt může zároveň představovat potenciální hrozbu pro spotřebitele.

READ
Jak si vybrat zralý a sladký meloun, chutný a na jakém základě

Syrová jádra obsahují kyselinu fytovou, která při nadměrné konzumaci může způsobit těžkou otravu. Namáčení nebo pražení ořechů umožňuje neutralizovat nebezpečnou látku.

Tento postup není potřeba, ale doba použitelnosti aktivovaných jader je 2-3 dny. Právě proces sušení umožňuje prodloužit trvanlivost až na jeden týden.

Postup je přípustný, ale po aktivaci ořechů je nutné vysušit a teprve poté zmrazit. V tomto stavu lze produkt skladovat až 2 měsíce.

Namočené mandle mají více zdravotních výhod. Je lépe stravitelný a má vysokou nutriční hodnotu. Proces namáčení je velmi jednoduchý, když jsou po ruce tři ingredience – sůl, voda a mandle.

Proč namáčet mandle

Mandle mají mnoho zdravotních výhod a jsou velmi oblíbené u vegetariánů a lidí, kteří si uvědomují zdraví. Ořechy mají vysokou koncentraci mastných kyselin a vůbec neobsahují cholesterol.

Mandle namočené ve vodě

Podle ájurvédy nestačí jíst určité potraviny. Každý potravinářský výrobek musí projít speciálním školením, aby získal maximální užitek. Indická praxe zahrnuje namáčení mandlí přes noc. Vyznavači ájurvédy věří, že používání namočených plodů pomáhá regulovat kyselost žaludku a zabraňuje pálení žáhy.

Mandle jsou zásobárnou živin. Obsahuje bílkoviny, vlákninu, vitamín E a esenciální minerály. Tyto prvky jsou pro lidský organismus prospěšné. Podporují zdraví mnoha orgánů a systémů. Živiny, zejména mikroživiny, se však v těle špatně vstřebávají, když člověk konzumuje syrové mandle.

Hlavní důvod

Mnoho lidí nechápe, proč se ořechy před jídlem namáčejí. Takže ve slupce mandlí jsou dva typy inhibičních látek, které zpomalují trávení:

  1. Tanin. Tato fenolická sloučenina inhibuje klíčení semen. Tanin je přírodní antioxidant a zároveň zabraňuje vstřebávání živin v lidském těle. Existuje možnost, že se tato látka může kombinovat s bílkovinami a narušovat jejich normální trávení.
  2. Kyselina fytová. Ovlivňuje aktivitu enzymů (pepsin, trypsin, lipáza a amyláza), které štěpí tuk, bílkoviny a škrob. Narušuje vstřebávání železa, zinku a hořčíku, což vede k nedostatku těchto stopových prvků a problémům s kostní tkání. Narušuje metabolismus vitaminu D.

Naštěstí jsou tyto chemikálie rozpustné ve vodě. Pokud ořechy namočíte přes noc, tanin a kyselina fytová ve vodě zůstanou.

Kůže se snadno odlupuje

Kůže se snadno odlupuje

Studie prokázaly, že absence kyseliny fytové zvyšuje vstřebávání hořčíku o 60 % a vstřebávání zinku o 20 %. Namáčení mandlí před konzumací usnadňuje jejich trávení, a to i pro lidi s citlivým trávicím systémem.

READ
Porcini julienne: recepty s čerstvými, sušenými, mraženými houbami

Nejen mandle, ale i ostatní ořechy je potřeba před konzumací namočit. Je však třeba pamatovat na to, že dlouhé máčení může některé vitamíny skupiny B rozpustit.

Namočený ořech se znatelně liší od suchého. Je jemnější a sladší. Sytost se nemění.

Jak se máčet

V dávných dobách se mandle nejprve namáčely ve slané vodě, poté se sušily na slunci a mlely. Postupem času se na tuto praxi zapomnělo. Dnes se málokdo zabývá předmáčením, které má vliv na pohodu a celkové zdraví.

Ve skutečnosti se jedná o jednoduchý a pracný proces. Aby byly ořechy měkké, chutné a zdravé, musíte mandle přes noc pořádně namočit. K tomu potřebujete:

  • ořechy – 1 díl;
  • horká vařená voda – 2 díly;
  • mořská sůl – 1 lžička na 1 sklenici mandlí;
  • skleněná nádoba.

Jádra dáme do mísy, osolíme, zalijeme vodou a promícháme. Doba namáčení závisí na struktuře a velikosti ořechů. U mandlových pecek je to 12 hodin. Pro vlašské ořechy a piniové oříšky – 8 hodin, pro kešu – 6. Touto metodou lze namáčet obilí a luštěniny.

Mandle namočené ve vodě

Po tomto postupu by měly být měkké mandle omyty a dobře vysušeny. K tomu je lze rozložit na plech pokrytý pergamenem a opéct v troubě při nastavení nízké teploty.

Namočené mandle musí být správně skladovány. Nejlepší je dát do lednice nebo mrazáku.

Všechny ořechy obsahují jemné oleje a při nesprávném skladování se rychle kazí. V chladničce jsou plody skladovány až dva týdny, v mrazničce – až dva měsíce.

Výhody

Použití suchých ořechů v potravinách nepřinese významné škody, ale pokud budete mandle před použitím neustále namáčet, tělo získá více výhod:

  1. Draslík, bílkoviny a mastné kyseliny podporují zdraví srdce.
  2. Kyselina listová přispívá ke správnému vývoji mozku a nervové soustavy plodu. Čistí ucpané cévy.
  3. Vitamín E v kombinaci s hořčíkem snižuje riziko infarktu.
  4. Měď, mangan a vitamín B2 zlepšují metabolismus.
  5. Vitamin E v tandemu s vápníkem snižuje koncentraci špatného cholesterolu.
  6. Vitamin B2 a L-karnitin zlepšují funkci mozku a předcházejí Alzheimerově chorobě.
  7. Fosfor posiluje zuby a kosti a snižuje riziko osteoporózy.
  8. Vitamin B17 zabraňuje rozvoji rakoviny a nádorů.
  9. Draslík a sodík snižují a kontrolují krevní tlak.
  10. Namočené mandle zlepšují průchod potravy v tlustém střevě, čímž snižují pravděpodobnost rakoviny tohoto orgánu.
  11. Hrst ořechů denně dodá obrovskou dávku energie.
  12. Použití namočených mandlí nastartuje proces hubnutí. Zlepšuje trávení a otupuje pocit hladu. Chrání před příznaky metabolického syndromu pozorovanými u obezity.
READ
Terakotový květináč, série Široký květináč h13/d14, artikl 09

Mandle jsou skutečný zázrak přírody. Je bohatý na vitamíny, stopové prvky a omega-3 mastné kyseliny. Jeho slupka obsahuje enzymový inhibitor, který chrání jádra před klíčením v nepříznivých podmínkách. Voda tuto látku rozpustí, takže namočený ořech se rychleji tráví a jeho živiny tělo snáze vstřebá.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: