Zelený pepř: užitečné vlastnosti a kontraindikace, aplikace, fotografie

Zelený pepř je produkt s jedinečným složením a užitečnými vlastnostmi. Mnoho lidí si myslí, že jde o plody červené bulharské papriky, které se sklízejí nezralé. Ale je tomu skutečně tak? Odpověď na otázku najdete v tomto článku. Promluvme si o výhodách a škodách zelené papriky, vlivu na stav lidského těla při různých onemocněních a rozdílu od červeného a žlutého ovoce.

Zelený pepř

Sladká paprika patří do čeledi hluchavkovitých. Zeleninu přivezli do Evropy španělští námořníci, kteří po indickém koření nečekaně objevili země Severní Ameriky. Druhé jméno – bulharský pepř – kultura získala díky chovatelům Bulharska. Byli to oni, kdo vynesl z feferonky, kterou indiánské kmeny tak uctívaly, dužnaté plody, bez palčivé chuti, zanechávající jen příjemnou sladkost.

Zelená paprika je plodem odrůdy Atlantic. Nejsou hořké, mají příjemnou chuť a vůni, na rozdíl od nezralé zelené papriky.

Zdravotní přínosy a poškození zelené papriky pro ženy, muže a děti

Pepř je obdařen množstvím užitečných vlastností, obsahuje vitamíny, minerály, aminokyseliny, nasycené a nenasycené tuky. Zelenina má nízký obsah cukru, takže ji mohou bez obav konzumovat diabetici a lidé s nadváhou. Fytosteroly v zelené paprice snižují hladinu cholesterolu, což vede k ucpávání tepen.

Struktura

Dužina zelené papriky obsahuje:

  • vitamíny A, B1, B2, B4, B5, B6, B9, C, E, K, PP;
  • minerální látky: sodík, mangan, fluor, draslík, železo, hořčík, fosfor, měď, vápník, zinek;
  • lehce stravitelné sacharidy: monosacharidy, glukóza, sacharóza, fruktóza;
  • esenciální aminokyseliny: arginin, valin, histidin, isoleucin, leucin, lysin, methionin, threonin, tryptofan, fenylalanin;
  • esenciální aminokyseliny: alanin, kyselina asparagová, glycin, kyselina glutamová, prolin, serin, tyrosin, cystein;
  • mastné kyseliny: Omega-3, 6,9, palmitová, stearová, olejová linolová, linolenová.

Vzhledem k nízkému obsahu kalorií, pouhých 20 kcal, je bulharská zelená paprika zahrnuta v nabídce mnoha diet na hubnutí.

Živiny:

  • bílkoviny – 0,9 g;
  • tuky – 0 g;
  • uhlohydráty – 2,6 g.

Užitečné vlastnosti

Paprika obsahuje alkaloid zvaný kapsaicin, který dodává zelenině její štiplavost. Čím více je, tím je chuť ostřejší.

Toto spojení:

  • příznivý účinek na trávicí systém a slinivku břišní;
  • otvírá chuť;
  • snižuje krevní tlak;
  • zabraňuje tvorbě krevních sraženin.

vitamíny skupiny B:

  • zlepšit stav pokožky, vlasů a nehtů;
  • užitečné pro lidi zabývající se duševní činností – zlepšit paměť, koncentraci, obnovit sílu;
  • normalizovat spánek.
READ
Návod k použití tetramizol 10 pro ptáky a prasata s helmintiázou

Serotonin je známý jako „hormon radosti“ – tato látka zlepšuje náladu. Kyselina askorbová zvyšuje obranyschopnost organismu v chladném období, pomáhá rychleji se vyrovnat s viry. Vitamin P posiluje cévy, činí jejich stěny elastickými.

Vláknina reguluje činnost střev, zvyšuje jejich peristaltiku a pomáhá odstraňovat toxiny a odpad.

Železo ve velkém množství přispívá k tvorbě červených krvinek, snižuje riziko anémie.

Kyselina P-kumarová a chlorogenová váže a odstraňuje karcinogeny, čímž zabraňuje vzniku zhoubných nádorů.

Jaká je nejzdravější forma zeleného pepře?

Zdravotní přínosy a poškození zelené papriky pro ženy, muže a děti

Čerstvá paprika obsahuje největší množství živin. Bohužel tepelná úprava zabíjí více než 30 % užitečných látek.

Aby se prodloužila trvanlivost sladké papriky a vychutnala si její chuť v chladném období, používají se různé metody sklizně:

    ;
  • moření;
  • solení;
  • sušení;
  • sušené maso.

Mezi nimi je nejoblíbenější ochrana. Papriky uvařené v marinádě si zachovají přibližně 70 % vitamínů.

Zmrazování a sušení v elektrické sušičce nebo na vzduchu zcela zachová chemické složení zeleniny. Při rozmrazení se kousky neroztečou kvůli husté dužině. V dušené, pečené, smažené papriky je zachováno pouze 30% užitečných látek.

Pozor! Odborníci na výživu doporučují jíst tmavě zelené papriky čerstvé, mražené nebo s malou tepelnou úpravou lidem, kteří nemají problémy s gastrointestinálním traktem. Těm, kteří trpí zvýšenou kyselostí žaludku, vředy a erozemi gastrointestinálního traktu, se doporučuje jíst dušené nebo pečené papriky.

Která paprika je užitečnější

Bulharský pepř je stejně užitečný bez ohledu na barvu. Rozdíl spočívá v množství minerálů a vitamínů, chuti.

Zdravotní přínosy a poškození zelené papriky pro ženy, muže a děti

Zelené plody mají tonizující účinek na lidský organismus. Doporučuje se přidat do stravy pro ty, kteří chtějí zhubnout, zlepšit trávení a obnovit vitalitu.

Žlutá paprika obsahuje velké množství draslíku, fosforu, karotenoidů, které zlepšují vidění, podporují mineralizaci kostí, normalizují činnost ledvin a srdečního svalu.

Červená paprika je lídrem v obsahu vitamínu C. Poskytuje se pouze 40 g buničiny denně a denní norma kyseliny askorbové. Dužnina obsahuje více kapsaicinu, který dává zelenině hořkou chuť. Jedna velká paprika obsahuje 1 mg betakarotenu, což je o sedm více než v zelených a žlutých plodech.

Výhody pro muže, ženy i děti

Ženy ocení blahodárný vliv papriky na stav pokožky, vlasů, nehtů a zubů. To je zvláště důležité v období porodu a kojení. Kyselina listová zabraňuje patologii vývoje neurální trubice plodu.

READ
Brusinkový džem doma: 17 nejlepších receptů pravidla pro výběr bobulí a funkce skladování polotovarů na zimu

Zdravotní přínosy a poškození zelené papriky pro ženy, muže a děti

Vitamin E má pozitivní vliv na reprodukční systém, zvyšuje šance na početí. Železo a vitamín C normalizují hladinu hemoglobinu v krvi, která se pro mnohé během těhotenství snižuje.

Nízký obsah kalorií v produktu usnadňuje hubnutí bez poškození zdraví. Čerstvou šťávu lze použít jako pleťové tonikum. Pomáhá zbavit se pigmentací, poskytuje rovnoměrný tón pleti.

Zdravotní přínosy a poškození zelené papriky pro ženy, muže a děti

Co je užitečný zelený pepř pro muže? Pravidelné používání zeleného pepře zabrání rané plešatosti a dokonce zmenší velikost plešatých míst. Zelenina příznivě působí na játra, snižuje škodlivé účinky alkoholu.

Bulharský pepř je dobrý pro dětskou imunitu díky vysoké koncentraci vitamínu C. Jeho množství zůstává na vysoké úrovni i po tepelném zpracování. Karoten zlepšuje stav kůže při dermatitidě.

Vitamíny skupiny B se podílejí na tvorbě nervového systému a regulují činnost mozku. Vláknina je dobrá na trávení a stopové prvky zvyšují imunitu.

Léčivé vlastnosti

Lékaři doporučují zavést zelenou papriku do stravy pro pacienty s takovými poruchami těla, jako jsou:

  • sklon k trombóze;
  • dermatitida různé etiologie;
  • diabetes mellitus;
  • depresivní stav;
  • neuróza;
  • nespavost;
  • konstantní únava;
  • alopecie;
  • otok tkáně;
  • anémie;
  • ztráta chuti k jídlu;
  • plynatost;
  • střevní kolika;
  • křeče;
  • ARVI;
  • beriberi;
  • nízká imunita.

Antioxidanty pomáhají čistit tělo, zmírňují záněty. Vitamíny A a B pomáhají vyrovnat se s plešatostí u žen a mužů. Vápník posiluje zubní sklovinu, zabraňuje kazům, krvácení dásní.

Draslík a hořčík regulují práci srdečního svalu, posilují stěny cév.

Šťáva ze zeleného pepře snižuje krevní tlak, který doprovází lidi s cukrovkou, a snižuje hladinu glukózy.

Pravidla a normy použití

Zdravotní přínosy a poškození zelené papriky pro ženy, muže a děti

Největší množství minerálních látek obsahuje čerstvý pepř. Totiž ty části, které jsme dříve vyhazovali – bílou část, semena a oblast stonku. Bohužel semínka mají specifickou chuť, takže ne všichni lidé to ocení. Chcete-li získat maximální užitek ze zeleniny, odborníci na výživu doporučují připravit šťávu z ovoce.

Během laktace lékaři doporučují opatrně zavést zeleninu do stravy a sledovat reakci dítěte. V ideálním případě by zelenina měla být dušená nebo pečená. Tím se sníží riziko koliky a alergické reakce u dítěte. Abyste pochopili, jak pepř ovlivní tělo, nejezte ráno více než 20 g produktu. Pokud nedojde k žádné negativní reakci, postupně zvyšujte rychlost na 200 g týdně.

READ
Garáž se sendvičovým panelem

Lékaři doporučují začít zavádět pepř do dětského jídelníčku od 10 měsíců věku ve vařené formě. Od dvou let je povoleno zařadit do jídelníčku čerstvou zeleninu.

Neexistují žádná přísná omezení pro použití zeleného pepře pro osoby se zdravým trávicím systémem.

Osvědčení. Zelená paprika zvyšuje chuť k jídlu. Těm, kteří chtějí zhubnout, se proto nedoporučuje používat zeleninu jako svačinu, ale jíst ji během plnohodnotného jídla jako součást zeleninových salátů, dušených pokrmů a dalších.

Kontraindikace

Zelená paprika se nedoporučuje lidem trpícím:

  • angina pectoris;
  • tachykardie;
  • hypertenze;
  • gastritida;
  • zvýšená kyselost žaludeční šťávy;
  • žaludeční vřed a 12 dvanáctníkový vřed;
  • kolitida;
  • selhání ledvin;
  • jaterní patologie;
  • nespavost;
  • epilepsie;
  • hemoroidy.

Někteří lidé vyvinou alergickou reakci při přejídání, nevolnosti, zvracení, průjmu a bolesti žaludku.

Závěr

Zelená paprika je nezávislá odrůda s jedinečnými vlastnostmi a chemickým složením. Nízký obsah kalorií a snížená hladina cukru z něj činí nepostradatelný ve stravě lidí s nadváhou a cukrovkou.

Vitamíny a minerály příznivě působí na reprodukční systém, kostní tkáň, kardiovaskulární systém, ledviny, játra, kůži a vlasovou pokožku.

Autor: Alla Fedorčenko
Praktikující endokrinolog-nutriční specialista pro zdraví a mládí, diabetes, štítná žláza, obezita, hubnutí a harmonie.

Pepřově zelený hrášek

Jak se získává zelený pepř, jeho obsah kalorií, složení a prospěšné vlastnosti. Recepty na pokrmy s jemným pikantním kořením a omezení použití. Zajímavosti o orientálním koření.

Složení a obsah kalorií zeleného pepře

Ovoce vinné révy pepř

Složení a vlastnosti zeleného pepře se liší od odpovídajících parametrů černého pouze rozdílem ve zpracování.

Kalorický obsah zeleného pepře – 40 kcal na 100 g výrobku, z toho:

  • Bílkoviny – 2 g;
  • Tuk – 0.2 g;
  • Sacharidy – 7.9 g.
  • Beta karoten – 0.671 mg;
  • vitamín A – 59 mcg;
  • Vitamín B1 – 0.09 mg;
  • Vitamín B5 – 0.061 mg;
  • Vitamín B2 – 0.09 mg;
  • Vitamín B6 – 0.278 mg;
  • Vitamín B9 – 23 mcg;
  • Vitamín C – 31.5 mg;
  • Vitamin E – 0.69 mg;
  • Vitamín K – 14.3 mcg;
  • Vitamín PP – 0.95 mg;
  • Cholin – 11.1 mg.
  • Železo – 1.2 mg;
  • Zinek – 0.3 mg;
  • Měď – 174 mg;
  • Mangan – 0.237 mg;
  • Selen – 0.5 mikrogramů
  • Fosfor – 46 mg;
  • Draslík – 340 mg;
  • Sodík – 7 mg;
  • Hořčík – 25 mg;
  • Vápník – 18 mg
READ
Jak zasadit tulipány na balkoně nebo pěstovat tulipány v květináči

    Glykosidy s cukernou složkou glykon a necukerný aglykon. Bezdusíkaté organické látky mají mírný protikřečový a projímavý účinek.

Ostrost zeleného pepře dodává piperin, v esenciálním pepřovém oleji obsahuje 3 % (pro srovnání v černém pepři je to 7 %). Piperin zvyšuje biologickou dostupnost živin obsažených v produktu, stimuluje chuťové buňky, aniž by je otupoval, a pod jeho vlivem se uvolňují beta-endorfiny a serotonin – hormony radosti. Další vlastností je analgetikum.

Užitečné vlastnosti zeleného pepře

Jak vypadají zrnka zeleného pepře?

Výhody zeleného pepře pro tělo při konzumaci nejsou vyjádřeny. Navzdory nedostatku pikantnosti nikdo nejí produkt lžičkami, do pokrmů se nepřidává více než polévková lžíce hrášku. Ve své malé domovině, v Indii, se zelený pepř aktivně používá v receptech tradiční medicíny, protože nedráždí trávicí trakt.

Použití produktu má na tělo následující účinky:

    Posiluje stěny krevních cév;

Lze přidávat do masitých pokrmů dětské kuchyně, s dítětem ve věku 2 let. Nakrmit malého je těžké a voňavý doplněk přijde vhod víc než kdy jindy.

Škody a kontraindikace zeleného pepře

Onemocnění gastritida

Kontraindikace použití zeleného pepře jsou stejné jako u všech produktů, které mají stimulační účinek na trávicí orgány. Existuje však pouze jeden relativní zákaz – individuální nesnášenlivost.

Neměli byste experimentovat s přidáváním koření s vysokou kyselostí a s exacerbacemi peptického vředu, s erozivní gastritidou a pankreatitidou.

Pokud nezneužíváte koření, přidejte jej do pokrmů v dávkách doporučených kulinářskými recepty, tělu neublíží.

Recept na zelený pepř

Jehněčí s pepřovým zeleným hráškem

Zrnka zeleného pepře jsou považována za chuťově nejjemnější. Je ideálním dochucovadlem do omáček, suflé a paštik a hodí se k zastínění rybích pokrmů v páře. K dochucení masitých pokrmů a polévek se ale často používá jako součást pepřové směsi.

Recepty se zeleným pepřem

    Středně vzácné jehněčí. Nejlepší je použít klasickou troubu. Zapnou ho, nastaví teplotu na 220 °C, a zatímco se zahřívá, zabývají se masem. K vaření je vhodné pouze křehké mladé jehněčí maso světlé barvy a s bílým tukem, bez ostrého nepříjemného zápachu. Přednost by měla mít žebra mladého jehněčího. 700 g masa nakrájíme na porce, přibližně 2 žebra s měkkým masem. Koření smícháme v igelitovém sáčku: v lžičce koriandr, římský kmín a zelený pepř, zavineme válečkem tak, aby se rozpadalo, přidáme sůl, kůru z jednoho středního pomeranče, lžíci olivového oleje, 2 prolisované stroužky česneku a rozetřeme obsah sáčku do dlaní, aby se směs stala homogenní. Maso se vloží do sáčku a marinuje: aby se vše lépe namočilo, vše v sáčku pečlivě protřeme. Po 15-20 minutách vložíme maso do pekáče a bez uzavření vložíme do trouby. Je velmi důležité udržovat konstantní teplotu. Po 10–15 minutách, kdy se objeví křupavá zlatá kůrka, se pánev uzavře víkem a teplota se sníží na 200 °C, aby nedošlo k připálení. Maso lze několikrát obrátit. Medium rare se doporučuje a lze jej získat 15-20 minut po zavření brojlerů. Vyndejte z trouby, přidejte 3-5 kuliček zeleného pepře a znovu zavřete víko. Podáváme po 10 minutách. Další ohřev není nutný, silnostěnná pánev nedovolí jehněčímu vychladnout.

READ
10 okrasných rostlin pro chudou půdu. Květiny pro písčitou půdu. Seznam se jmény a fotografiemi

Zajímavá fakta o zeleném pepři

pepřová liána

Nejzajímavější na tom je, že všechny druhy pepře se sklízejí z jedné révy nezralé, ale v různých časech. Dříve – ovoce, které bude později zelené papriky. Další kvality poskytují různé technologie sušení.

Je nemožné setkat se s velkými plody zeleného pepře – protože jsou sklizeny dříve, není čas na tvorbu.

Zelený pepř Evropané prakticky neznají, ale Arabové jej štědře přidávají do všech pokrmů, včetně dezertů a nápojů.

Mezi hinduisty je zelený pepř oblíbeným afrodiziakem pro ženy a říká se, že jemně zvyšuje libido. Přidává se do nápojů pro nezkušené nevěsty před svatební nocí.

Studenti v asijských zemích jsou stále vyzýváni, aby před zkouškami používali zelenou papriku jako samostatné jídlo.

Koření se nepoužívá v mleté ​​formě, po 2-3 hodinách ztrácí aroma a ztrácí chuť.

Podívejte se na video o zeleném pepři:

Zrnka zeleného pepře přidaná do přípravků na hubnutí zpříjemní proces stravování v této „těžké době“. Pokud je to možné, stojí za to experimentovat s tímto užitečným exotickým kořením podle doporučení pro použití.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: