Ervené rozinky: původ, energetická hodnota

Rozinky jsou sušené hroznové plody. Proces sušení zachovává většinu vitamínů a živin. Přípravek je prospěšný při hubnutí, dále v těhotenství a při kojení. Denní příjem rozinek se liší v závislosti na řadě faktorů. Sušené ovoce se doporučuje používat s opatrností, protože má některé kontraindikace.

Nutriční a energetická hodnota

100 gramů rozinek obsahuje 264 kilokalorií. Chcete-li použít informace pro praktické účely, zvažte obsah kalorií produktu ve sklenicích a lžičkách ^

Kapacita

Obsah kalorií, kcal

Energetická hodnota rozinek se může lišit v závislosti na odrůdě:

Сорт

Kalorie na 100 g produktu

Světle zelená, bíle tečkovaná

Výrobek má významnou nutriční hodnotu. BJU za 1 polévkovou lžíci. l. rozinky:

  • bílkoviny – 0,44 g;
  • tuky – 0,09 g;
  • uhlohydráty – 9,9 g.

Složení produktu

Sušené hrozny jsou známé pro svůj vysoký obsah následujících vitamínů:

  • A;
  • Bl (thiamin);
  • B2 (riboflavin);
  • PP (kyselina nikotinová).

Složení produktu také zahrnuje řadu prvků nezbytných pro plné fungování těla:

Prvek

Číslo

Užitečné vlastnosti

Díky svému bohatému složení má produkt pro tělo tyto příznivé vlastnosti:

  • obnovení fungování kardiovaskulárního systému;
  • normalizace krevního tlaku;
  • udržování optimální hladiny hemoglobinu;
  • zlepšení střevní motility;
  • čištění těla toxinů a toxinů;
  • normalizace funkce jater;
  • snížení rizika zácpy;
  • boj proti kašli, bronchitidě, nachlazení, bolesti hlavy;
  • poskytující sedativní a diuretické účinky;
  • odstranění podrážděnosti;
  • prevence stresu, nespavosti;
  • odstranění otoků vnitřních orgánů a končetin;
  • posilování kostního systému;
  • prevence rozvoje osteoporózy;
  • zlepšení vidění;
  • stimulace fungování mozku, posílení paměti;
  • zničení škodlivých bakterií v ústní dutině;
  • snížení rizika vzniku zubního kazu atd.

Rozinky se kombinují s jiným sušeným ovocem. Lze jej konzumovat současně se sušenými švestkami, sušenými meruňkami atd.

Tmavé odrůdy rozinek se vyznačují vyšším obsahem draslíku, v důsledku čehož jsou zdravější.

pro muže

Sušené hrozny jsou mimořádně užitečné pro mužskou sexuální sféru. Použití 30-50 g produktu denně může zachránit muže před takovými nemocemi a problémy s tělem, jako jsou:

  • erektilní dysfunkce;
  • předčasná ejakulace;
  • problémy se sexuálním vzrušením;
  • impotence;
  • hormonální poruchy.

Rozinky obsahují složky, které přivádějí hladinu testosteronu a estrogenu na optimální hodnotu a podílejí se také na spermatogenezi. Z tohoto důvodu lékaři doporučují mužům nad 40 let užívat přípravek jednou za 2-3 dny.

READ
Jak se zbavit mravenců na rybízu lidové prostředky - co dělat

Rozinky jsou užitečné pro muže zapojené do sportu nebo těžké fyzické práce. Díky produktu je možné rychle nahromadit svalovou hmotu a obnovit sílu na konci tréninku.

pro ženy

Sušené hrozny mají největší hodnotu pro ženy v období těhotenství nebo při plánování těhotenství. Před plánovaným početím tedy žena potřebuje posílit tělo, nasytit ho energií a živinami. Za tímto účelem se doporučuje konzumovat 30 g rozinek denně.

Výhody produktu během těhotenství jsou způsobeny jeho složením:

  • Draslík posiluje systém srdce a cév a snižuje riziko otoků.
  • S pomocí železa se lze vyhnout anémii.
  • Kyselina nikotinová a listová mohou zabránit patologiím u plodu v matčině lůně.

Rozinky se podílejí na tvorbě tkání kostí a kostry dítěte, provádějí prevenci proti nevolnosti a toxikóze. Pokud se tyto příznaky přesto objeví, sušené hrozny je mohou zmírnit nebo se jich zbavit.

Čerstvé hrozny při konzumaci přispívají ke zvýšené tvorbě plynu, zatímco rozinky tuto vlastnost nemají.

Pokud má těhotná žena nadváhu, bude muset buď zcela opustit užívání, nebo užívat rozinky v množství doporučeném lékařem.

Po porodu se doporučuje dočasně přestat používat přípravek a poté pokračovat, když jsou dítěti přibližně 2 měsíce. V tomto případě je nutné kontrolovat reakci dítěte na produkt. Sušené hrozny zlepšují kvalitu mateřského mléka a zvyšují jeho nutriční hodnotu.

Výhodou rozinek pro ženy je také odstranění nespavosti a stresu. Kyselina olejová zlepšuje stav pokožky. Komplex železa a vitamínů pomáhá při zvýšené krvácivosti a v průběhu menopauzy. Přípravek umožňuje zmírnit bolest během menstruace.

Pro děti

Sušené hrozny jsou pro dítě mnohem sladší a zdravější než bonbóny a jiné sladkosti. V chladném období, kdy hrozí nachlazení, je nutné jíst rozinky jako prevenci a posílení imunity. Pokud se onemocnění stále vyskytuje, pak se za účelem léčby používají také rozinky.

Sušené hrozny mají pozitivní vliv na stav kostí a zubů, posilují je a také snižují riziko zácpy u dětí. Děti dostávají rozinky pouze po dosažení věku 1,5-2 let se souhlasem pediatra, do této doby je povoleno konzumovat pouze odvar na bázi produktu.

Dětem se doporučuje brát čerstvé bezsemenné rozinky matného odstínu, během skladování ztrácejí řadu důležitých vlastností a vlastností. Zároveň se doporučuje nakrájet sušené ovoce na kousky, pokud se dítě ještě nenaučilo plně polykat jídlo.

READ
Jak vyrobit spolehlivou lavici z profilové trubky

Než dáte dítěti rozinky, musíte je nejprve zalít vroucí vodou, namočit do teplé vody a poté osušit a odstranit ocasy.

Rozinky na hubnutí

Modré a černé odrůdy rozinek jsou nejlepší pro hubnutí, protože mají nižší obsah kalorií. Výrobek většinou nezachází do tukových záhybů, což je dáno obsahem pouze přírodních cukrů ve formě glukózy a fruktózy. Dietní vláknina uvnitř těla bobtná, zvětšuje svůj objem, což má za následek rychlejší pocit sytosti. Vláknina také zintenzivňuje proces čištění střev, a proto se tělo rychleji zbavuje toxinů.

Obsah kalorií v rozinkách není tak vysoký jako u cukrovinek. Malé (asi 20 g) porce produktu mohou utlumit pocit hladu a zabránit přejídání. Sušené hrozny navíc obsahují složky, které dokážou rozkládat tuky.

Při dietách jsou rozinky schopny nahradit potraviny vyloučené z jídelníčku, které obsahují pro tělo důležité chemické prvky. Během dne se při hubnutí doporučuje používat kompot na bázi rozinek místo občerstvení. Rozinkový čaj se konzumuje v noci, aby se zabránilo hladové nespavosti.

Aby byla dieta účinná, je nutné dodržovat míru spotřeby sušených hroznů. Zvýšení denní dávky může vyvolat prudký nárůst tělesné hmotnosti.

Denní sazba

Zdravému dospělému člověku se doporučuje zkonzumovat 50-70 g rozinek denně, přičemž toto množství rozdělí do dvou dávek.

Toto pravidlo však není povinné pro každého. V závislosti na věku, životním stylu, vlastnostech těla a dalších faktorech se může lišit. Za přítomnosti jakýchkoli chronických onemocnění se doporučuje konzultovat kvalifikovaného odborníka.

Pro děti je denní příjem rozinek omezen na jednu polévkovou lžíci.

Kontraindikace

Existuje řada nemocí a stavů, při kterých je používání rozinek zakázáno, mezi ně patří:

  • diabetes mellitus 1. a 2. typu;
  • individuální nesnášenlivost, alergické reakce;
  • peptický vřed žaludku a dvanáctníku;
  • enterokolitida;
  • kardiovaskulární selhání;
  • poruchy trávicího procesu;
  • obezita;
  • cholelitiáza;
  • vředy v dutině ústní;
  • tuberkulóza.

Rozinky obsahují 8x více cukru než čerstvé hrozny. Vzhledem k tomu, i při absenci kontraindikací, by neměl být přípravek zneužíván, aby nedošlo k poškození zdraví.

rozinky

Rozinky v turečtině znamenají „hrozny“. Než budeme mluvit o prospěšných vlastnostech rozinek, podívejme se nejprve na to, jak k nim obecně dochází.

READ
Zamioculcas - choroby a škůdci, fotoléčba, prevence

Celkem existují čtyři druhy rozinek: světlé malé vypeckované rozinky ze sladkých bílých a zelených odrůd hroznů, tmavě modré bez pecek, světle olivové střední velikosti s jedním semenem, velké masité, velmi sladké chuti s několika velkými semeny. Současně, stejně jako v případě hroznů, jsou tmavé odrůdy rozinek užitečnější než světlé.

Rozinky patří do sekce sladkých výrobků. Vůbec to ale není cukr, který jsme si dávali do čaje a fruktóza a glukóza, což jsou zdravé sacharidy, hladinu inzulinu v krvi nezvyšují.

Kalorický obsah rozinek

Rozinky jsou kalorické a obsahují 264 kcal na 100 g produktu. Ve 100 g rozinek Kishmish – 279 kcal. Přejídání rozinkami může vést k obezitě.

Nutriční hodnoty na 100 gramů:

Proteiny, gr Tlustý, gr Sacharidy, gr Zola, gr Voda, gr Kalorický obsah, kcal
2,9 0,6 67 1,8 15,4 264 – 279

Užitečné vlastnosti rozinek

Rozinky jsou velmi bohaté na draslík: 100 gramů obsahuje 860 mg draslíku. Kromě toho rozinky obsahují prvky jako fosfor, sodík, vápník, hořčík, železo a také vitamíny B1, B2, B5, PP (kyselina nikotinová).

Niacin neboli kyselina nikotinová je součástí enzymů zapojených do buněčného dýchání a metabolismu proteinů, které regulují nervovou aktivitu. To je důvod, proč rozinky posilují nervový systém a působí jako sedativum.

Na rozinky tak bohatý draslík reguluje acidobazickou rovnováhu v krvi, aktivuje svalovou práci srdce, zlepšuje přenos nervových vzruchů, příznivě působí i na činnost ledvin a kůže.

Díky vitamínům B1, B2 a B5, které jsou uloženy v rozinkách, a mikroprvku hořčíku se zlepšuje práce nervového systému, člověk se zklidňuje, zlepšuje se mu spánek;

Tmavé rozinky, stejně jako tmavé hrozny a víno z nich, jsou považovány za užitečnější než světlé odrůdy. Dokonce i kazy a onemocnění dásní jsou na dosah rozinek. Antioxidanty v něm obsažené, zejména kyselina oleanolová, inhibují růst bakterií, které způsobují onemocnění zubů. Fytochemikálie obsažené v rozinkách jsou prospěšné pro zuby a dásně.

Jednou z prospěšných vlastností rozinek je jejich schopnost odstranit otoky a zvýšit výdej moči. Tato vlastnost přímo souvisí s přítomností draslíku v něm, který pomáhá i při otravách, kdy je potřeba odstranit toxiny z krve. Chcete-li to provést, musíte nejprve hníst rozinky, smíchat je s živočišným tukem a poté aplikovat na nádor nebo místo průlomu varu.

READ
Jak správně napojit zeleninu na teplo

Rozinky by měly být součástí vašeho jídelníčku pro lidi s kardiovaskulárními chorobami, cukrovkou a vegetativně-vaskulární dystonií.

Rozinky posilují plíce, srdce, nervový systém a dokonce potlačují hněv a uklidňují nervy. Pokud se cítíte podráždění, namočte si hrst rozinek přes noc do studené vody a vypijte ráno, tento nápoj navíc stimuluje srdeční sval. Vlastnosti rozinek se výrazně liší od vlastností hroznů – to zaznamenali lékaři ve starověku. Sušené hrozny se v lidovém léčitelství používají odedávna. Odvar z rozinek s cibulovou šťávou je dobrý na kašel, rýmu, bolest v krku: 100 g rozinek zalijeme sklenicí vroucí vody a necháme 10 minut, vymačkáme, přecedíme, smícháme se lžící cibulové šťávy a vypijeme 1/ 2 šálky 3x denně. Při silném kašli a bronchitidě: 30 g rozinek nechte ve studené vařené vodě po dobu 45 minut a před spaním jezte s horkým mlékem.

Seznam užitečných vlastností rozinek zahrnuje její schopnost pomoci při žloutence. V tomto případě se připravuje speciální nálev na hroznovém octu. Tato infuze je vhodná i k léčbě nádorů sleziny. Za zmínku stojí, že obsah cukrů, konkrétně glukózy a fruktózy, je v rozinkách 8x vyšší než v hroznech. Proto místo cukroví a karamelu je lepší jíst rozinky. Antioxidanty v něm obsažené brzdí růst bakterií, které jsou jednou z příčin zubního kazu.

Kromě výše uvedeného přichází odvar z rozinek na záchranu s bronchitidou, zápalem plic a hypertenzí. Chcete-li připravit takový odvar, budete muset nalít 100 gramů nakrájených rozinek se sklenicí vody, držet 10 minut na nízké teplotě a vytlačit přes gázu.

Zajímavou užitečnou vlastností rozinek je, že pomáhá i s lišejníkem. Zajímavé je, že různé druhy rozinek pomáhají při různých nemocech. Vypeckované rozinky jsou dobré při úplavici a rozinky bez pecek jsou skvělé při problémech s ledvinami a močovým měchýřem.

Rozinky se často používají při vaření, jsou dobrým doplňkem do cukrovinek.

Nebezpečné vlastnosti rozinek

Před jídlem by měly být rozinky velmi pečlivě omyty, protože během průmyslového sušení jsou ošetřeny sírou a dalšími chemikáliemi, které jsou zdraví nebezpečné.

Nedoporučuje se užívat rozinky lidem trpícím obezitou, žaludečními vředy a akutním srdečním selháním.

Rozinky se kvůli vysokému obsahu cukru nedoporučují lidem s cukrovkou. Ale v extrémních případech, v přítomnosti této nemoci, můžete jíst nějaké rozinky vařené po dobu 15 minut.

READ
Jak pěstovat neurčitá rajčata pro dámy

Rozinky jsou kontraindikovány v případě tuberkulózy v otevřené formě a peptického vředu ústní dutiny, protože může vyvolat exacerbaci těchto onemocnění.

Známé jsou i případy alergické reakce na rozinky.

Věděli jste, že lahodné rozinky si můžete vyrobit i doma? V tomto videu se dozvíte, jak to udělat správně.

Varování! Informace slouží pouze pro informační účely a nejsou určeny k diagnostice nebo předepisování léčby. Vždy se poraďte s odborným lékařem!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: